I. UWAGI WSTĘPNE
Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego działającego pod adresem www.solmar-shop.pl.
Właścicielem i podmiotem prowadzącym w/w Sklep Internetowy jest spółka działająca pod nazwą SM EURO GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. TOMASZA ZANA, 43/2.1, LUBLIN, 20-601 wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku VI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000974621, NIP: 7123436170, REGON: 522171134, (zwana dalej Spółką).
Niniejszy regulamin, stanowiący integralną część Transakcji pomiędzy Klientem a Spółką, zostaje udostępniony zgodnie z wymogami art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 ze zm.) a równocześnie (wraz z pozostałymi dokumentami sporządzanymi przy zawarciu Transakcji) stanowi wypełnienie obowiązku informacyjnego przewidzianego treścią art. 12 ust. 1 oraz art. 18 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287).
Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Kupującego będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, przysługujących im na mocy powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności na mocy przepisów Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z przepisami, o których mowa w niniejszym punkcie, pierwszeństwo mają te przepisy.
Przed złożeniem Zamówienia należy uważnie zapoznać się z treścią niniejszego regulaminu. Dokonując zakupu w Sklepie Internetowym Klient akceptuje postanowienia zawarte w niniejszym regulaminie. Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, w szczególności zasady zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego działającego pod adresem www.solmar-shop.pl
II. DEFINICJE
Dla celów niniejszego regulaminu poniższe terminy otrzymują następujące znaczenie:
Strona – serwis internetowy.
Sklep Internetowy – prowadzony przez Spółkę w oparciu o Stronę serwis sprzedaży on-line, w ramach którego Klienci mają możliwość nabywania Towarów.
Towar – produkt oferowany Klientowi przez Spółkę za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
Klient – osoba fizyczna korzystająca ze Strony, w tym dokonująca Transakcji, lub także osoba prawna względnie jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, posiadająca zdolność prawną i zdolność do czynności prawnych, w imieniu której dokonywana jest Transakcja.
Konsument – Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego.
Przedsiębiorca – Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43¹ Kodeksu Cywilnego.
Przedsiębiorca działający na prawach Konsumenta – Klient będący osobą fizyczną zawierający umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Postanowienia niniejszego Regulaminu dotyczące Klienta będącego Konsumentem stosuje się również do takiego Przedsiębiorcy, z wyłączeniem przepisu art. 558¹ zdanie drugie Kodeksu cywilnego. Wobec Przedsiębiorcy, o którym mowa w niniejszym punkcie, począwszy od dnia 1 stycznia 2021 r. nie stosuje się również przepisów art. 563 oraz art. 567 § 2 Kodeksu cywilnego.
Zamówienie – oświadczenie Klienta o zakupie Towaru oferowanego przez Spółkę za pośrednictwem Sklepu Internetowego, sporządzone przez prawidłowe wypełnienie formularza dostępnego na Stronie, wskazujące m.in. dane Klienta (a także ewentualne dane osoby działającej w imieniu Klienta) oraz Towar, który Klient zamierza nabyć od Spółki za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
Transakcja – umowa pomiędzy Klientem a Spółką, której przedmiotem jest zakup przez Klienta od Spółki Towaru zgodnie z postanowieniami niniejszego regulaminu, na podstawie Zamówienia złożonego przez Klienta i potwierdzonego przez Spółkę.
Płatność – świadczenie pieniężne Klienta dokonywane z tytułu Transakcji.
PayU – płatności elektroniczne obsługiwane przez spółkę pod firmą PayU spółka akcyjna z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, ul. Grunwaldzka 186, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, o kapitale zakładowym w wysokości 4.000.000 zł, w całości opłaconym, posiadającą numer identyfikacji podatkowej NIP: 779-23-08-495, REGON 300523444.
Konto klienta – indywidualnie oznaczony przez Klienta (Loginem i Hasłem) zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Spółki, pozwalający mu na korzystanie z dodatkowych funkcjonalności/usług Strony. Konto umożliwia zapisywanie i przechowywanie informacji o danych adresowych Klienta, śledzenie statusu Zamówień, dostęp do historii Zamówień.
Newsletter – usługa umożliwiająca Klientowi otrzymywanie od Spółki za pomocą środków komunikacji elektronicznej i/lub telekomunikacyjnej cyklicznych informacji handlowych, w szczególności o Towarach, w tym nowościach i promocjach, na podany przez Klienta adres e-mail, za wyraźną zgodą Klienta.
Doręczyciel – firma kurierska, za pośrednictwem której Towar zostanie doręczony Klientowi.
Dzień Roboczy – dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
III. KONTAKT ZE SKLEPEM INTERNETOWYM
- Kontakt z Klientem: Sklep internetowy [Nazwa Sklepu] prowadzi komunikację z klientami za pośrednictwem następujących kanałów:
- E-mail: info@solmar-shop.pl
- Telefon: +48 (12) 312 59 99
- Formularz kontaktowy dostępny na stronie internetowej sklepu
- Media społecznościowe: Facebook, Instagram, TikTok
- Subskrypcja Newslettera: Klienci mają możliwość zapisu na newsletter w celu otrzymywania informacji o nowościach, promocjach i ofertach specjalnych, podając swój adres e-mail w formularzu subskrypcyjnym na stronie internetowej https://solmar-shop.pl/.
- Rezygnacja: Klient może w każdej chwili zrezygnować z subskrypcji newslettera poprzez kliknięcie w link rezygnacyjny umieszczony w stopce każdego newslettera lub kontaktując się z obsługą klienta.
III. WYMOGI TECHNICZNE
- W celu prawidłowego dokonania Transakcji niezbędnym jest dysponowanie przez Klienta:
- urządzeniem z dostępem do Internetu (dla komputerów - przeglądarka internetowa w wersji aktualnej dla danego systemu operacyjnego; dla przenośnych - aktualna wersja przeglądarki internetowej wbudowanej w urządzenie)
- aktywnym adresem email.
IV. WARUNKI KORZYSTANIA ZE STRONY PRZEZ KLIENTA
- Klient korzystając ze Strony www.solmar-shop.pl ma możliwość pozyskania informacji na temat oferty Sklepu Internetowego oraz złożenia Zamówienia i dokonania Transakcji.
- Przekazując swoje dane w ramach korzystania ze Strony, Klient ma obowiązek podawania informacji prawdziwych. Klient nie może przekazywać treści niezgodnych z prawem, a w szczególności:
- treści zawierających dane nieprawdziwe
- treści oraz/lub plików, które mogą zakłócić prawidłowe funkcjonowanie Strony
- treści zawierających informację niechcianą (tzw. spam)
- treści powszechnie uznanych za obraźliwe, naruszające dobra osobiste innych podmiotów
- Z ważnych przyczyn m.in. w przypadku rażącego naruszenia przez Klienta niniejszego regulaminu, w sytuacji gdy Klient nieterminowo dokonuje zapłaty ceny i innych ustalonych przez Klienta i Spółkę kosztów w pełnej wysokości, gdy nie dokonuje terminowego odbioru Towarów zamówionych przy wykorzystaniu sposobu doręczenia i płatności za pobraniem, Spółka w celu uniknięcia dalszych szkód może nie przyjąć oferty Klienta w zakresie określonych form płatności lub doręczenia.
- W przypadku złożenia kolejnego Zamówienia przy wybraniu określonego sposobu płatności lub doręczenia, przez Klienta wobec którego zastosowanie znalazło postanowienie ust. 3 powyżej, Spółka skontaktuje się z Klientem, przesyłając wiadomość na podany przez Klienta adres e-mail celem powiadomienia o rażącym naruszeniu przez niego regulaminu i braku przyjęcia oferty z wykorzystaniem określonego sposobu płatności lub doręczenia, przy jednoczesnym wskazaniu alternatywnych sposobów płatności lub doręczenia.
- Klient, wobec którego zastosowanie znalazło postanowienie ust. 3 lub 4 powyżej, może korzystać ze Sklepu Internetowego, określonego sposobu płatności lub doręczenia po uprzednim kontakcie ze Spółką i uzyskaniu zgody Spółki na dalsze korzystanie ze Sklepu Internetowego lub korzystanie z określonego sposobu płatności lub doręczenia.
- Spółka nie ponosi odpowiedzialności za realizację Transakcji zgodnie z informacjami przekazanymi przez Klienta, jeżeli informacje te były nieprawdziwe (co w szczególności dotyczy adresu do doręczeń, numeru telefonu lub adresu e-mail) i miało to wpływ na wykonanie Transakcji.
-
Przeciwdziałanie nielegalnym treściom w opiniach klientów
Dodawanie Opinii: Klienci mogą dodawać opinie na temat zakupionych produktów, w tym również recenzje zawierające zdjęcia.
Zasady Dodawania Opinii:- Opinie muszą być zgodne z prawem, rzetelne i merytoryczne.
- Zakazuje się dodawania opinii zawierających treści wulgarne, obraźliwe, nieprawdziwe, reklamujące inne produkty lub usługi oraz naruszające prawa autorskie lub inne prawa osób trzecich.
- Opinie i zdjęcia nie mogą zawierać treści pornograficznych, rasistowskich, ani w inny sposób niezgodnych z obowiązującym prawem i normami społecznymi.
V. WARUNKI WYKONYWANIA TRANSAKCJI
- Klient może dokonać Transakcji, składając Zamówienie przy użyciu formularza dostępnego na Stronie, z zastrzeżeniem postanowień poniższych. Przedstawione opisy, zdjęcia czy ceny Towarów, znajdujące się na Stronie, nie stanowią oferty w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1145 ze zm.) i są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy sprzedaży.
- Towar zamówiony w ramach Transakcji dostarczany jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Spółka prowadzi za pośrednictwem Sklepu Internetowego wyłącznie sprzedaż detaliczną.
- Sklep Internetowy oraz możliwość złożenia Zamówienia są co do zasady dostępne dla Klienta przez cały czas, tj. 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. O wszelkich planowanych przerwach w dostępie do Strony Klienci będą w miarę możliwości powiadomieni poprzez zamieszczenie informacji na Stronie.
- Towary oferowane przez Spółkę w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe, wolne od wad prawnych, wprowadzone na polski rynek zgodnie z przepisami prawa.
- Zamówienia przyjmowane są za pośrednictwem Strony www.solmar-shop.pl. Prawidłowo złożone Zamówienie zostaje potwierdzone informacją zwrotną przekazaną na podany przez Klienta adres e-mail, zawierającą numer identyfikacyjny Zamówienia, informację na temat danych podanych przez Klienta przy składaniu Zamówienia (względnie dane pochodzące z konta Klienta).
- Koniecznym elementem procedury składania Zamówienia jest zapoznanie się i zaakceptowanie przez Klienta niniejszego regulaminu, co zostaje potwierdzone poprzez zaakceptowanie odpowiedniej informacji np. poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola przed finalizacją Zamówienia. Brak akceptacji niniejszego regulaminu w toku procedury składania Zamówienia skutkuje brakiem możliwości sfinalizowania transakcji za pośrednictwem Strony.
- Niezbędnym elementem procedury składania Zamówienia jest również podanie przez Klienta danych osobowych wskazanych w formularzu Zamówienia oznaczonych jako dane obligatoryjne oraz wyrażenie przez Klienta, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola przed finalizacją Zamówienia, zgody na przetwarzanie danych osobowych podanych podczas składania Zamówienia, w celu realizacji i obsługi Zamówienia złożonego w Sklepie Internetowym. Podanie danych osobowych oznaczonych jako obligatoryjne jest dobrowolne, jednakże konieczne w celu złożenia Zamówienia. Podanie danych osobowych nieoznaczonych jako obligatoryjne jest dobrowolne. W każdym przypadku podanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych Klienta może uniemożliwić lub utrudnić realizację Transakcji.
- W przypadku braku potwierdzenia Zamówienia przez Spółkę w ciągu 24 godzin, Klient powinien skontaktować się ze Sklepem Internetowym drogą mailową lub telefoniczną poprzez dane kontaktowe udostępnione na stronie internetowej.
- Klient składając Zamówienie szczegółowo określa cechy charakterystyczne zamawianego Towaru (na przykład kolor lub rozmiar).
- W sytuacji posiadania wątpliwość co do treści Zamówienia lub danych Klienta składającego Zamówienie, pracownik Sklepu Internetowego może skontaktować się z Klientem telefonicznie lub emailem w celu wyjaśnienia wątpliwości.
- Celem Spółki jest zapewnienie dostępności wszystkich Towarów oraz terminowej realizacji Transakcji. W przypadku braku możliwości zrealizowania Transakcji, zgodnie ze wskazaniem Klienta, mogą mieć zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego, w tym art. 493-495 Kodeksu Cywilnego, w szczególności dotyczące obowiązku niezwłocznego zwrotu świadczenia na rzecz Klienta. Spółka niezwłocznie poinformuje Klienta o braku możliwości realizacji Transakcji. Jednocześnie Spółka może zaproponować Klientowi spełnienie świadczenia zastępczego, odpowiadającego tej samej jakości i przeznaczeniu oraz za tę samą cenę.
- Przed dokonaniem wysyłki Towaru objętego Zamówieniem, Klient ma prawo odstąpić od Transakcji lub dokonać modyfikacji Zamówienia, składając Spółce stosowne oświadczenie za pomocą wiadomości e-mail, jednak nie później niż po terminie wysyłki.
- Dostarczenie zamówionego Towaru następuje w terminie do 5 Dni Roboczych od daty złożenia Zamówienia i dokonania Płatności (w przypadku przesyłek "za pobraniem" - od daty złożenia Zamówienia), chyba że w opisie danego towaru lub w trakcie składania Zamówienia podano inny termin. W przypadku niemożności realizacji Transakcji we wskazanym terminie, Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o tym fakcie oraz o przewidywanym terminie wykonania Transakcji (który nie może być dłuższy niż 30 dni od daty złożenia Zamówienia ), na adres email wskazany w Zamówieniu. W takiej sytuacji klient może dokonać modyfikacji Zamówienia w sposób uzgodniony z pracownikami Sklepu Internetowego lub odstąpić od Transakcji na zasadach określonych w ust.12 powyżej stosowanych odpowiednio.
- Sklep Internetowy może w wybranych przez siebie okresach sprzedawać oferowany Towar po obniżonych cenach tytułem promocji, przeceny lub wyprzedaży posezonowej, przy czym obniżone ceny wskazanych Towarów mogą obowiązywać w okresie wskazanym na Stronie lub do wyczerpania zapasów Towarów objętych obniżką ceny. Promocje obowiązujące w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile postanowienia ich regulaminów wyraźnie nie stanowią inaczej.
- Do każdego Zamówienia wystawiana jest faktura VAT po skompletowaniu i przygotowaniu do wysyłki Towarów objętych Zamówieniem. Klient dokonujący płatności kartą (zgodnie częścią VII ust. 1 pkt 1) i 2) otrzyma także pocztą elektroniczna potwierdzenie dokonania Transakcji kartą.
VI. CENY TOWARÓW I KOSZTY DOSTARCZENIA
- Ceny Towarów oferowanych przez Spółkę w Sklepie Internetowym wyrażone są w walucie polskiej i obejmują podatek VAT.
- Wiążące dla stron są ceny obowiązujące w chwili składania Zamówienia przez Klienta nawet, gdyby po złożeniu Zamówienia, a przed dokonaniem płatności uległy zmianie.
- Ceny Towarów dostarczanych w ramach Transakcji nie zawierają kosztów dostarczenia.
- Koszty dostarczenia Towarów w ramach Transakcji ponoszone są przez Klienta, zgodnie z cennikiem tych usług dostępnym na Stronie. Koszty dostarczenia Klient pokrywa w chwili dokonywania Płatności.
- Zamówiony Towar dostarczany jest Klientowi przez Doręczyciela wybranego przez Spółkę (jednakże z zastrzeżeniem wybranej przez Klienta jednej spośród proponowanych przez Spółkę opcji dostarczenia, obejmującej również wysokość kosztów dostarczenia) na adres wskazany w Zamówieniu.
VII. DOKONYWANIE PŁATNOŚCI
- W ramach wykonania Transakcji, Klient może dokonać Płatności w jednej z następujących form:
- płatność kartą (Visa, MasterCard, Maestro, Visa Electron, MastercardElectronic) za pośrednictwem serwisu internetowego PayU, z wykorzystaniem środków technicznych udostępnionych przez PayU;
- „płatność on-line” za pośrednictwem serwisu internetowego PayU, z wykorzystaniem środków technicznych udostępnionych przez PayU;
- przelew zwykły na rachunek bankowy Spółki:
PKO Bank Polski S.A.
PL 33 1020 4405 0000 2002 0643 0096
SM Euro Group Sp. z o.o., ul. Tomasza Zana 43/2.1, 20-601 Lublin - płatność "za pobraniem", tj. dokonanie Płatności gotówką przy odbiorze zamówionego Towaru, do rąk Doręczyciela, za pokwitowaniem;
- po autoryzowaniu Płatności przez PayU w przypadku płatności kartą lub płatności on-line;
- po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym Spółki, w przypadku przelewu zwykłego;
- z chwilą uiszczenia odpowiedniej kwoty Doręczycielowi Towaru w przypadku płatności "za pobraniem".
- płatności kartą (ust. 1 pkt a) Autoryzacja Płatności nastąpi, gdy użyta karta jest ważna, niezastrzeżona, zaś Klient posiada środki niezbędne do dokonania Płatności. Dokonując Płatności Klient powinien podjąć wszelkie środki uniemożliwiające osobom nieupoważnionym wykorzystanie jego karty. W szczególności Klient powinien zadbać o spełnienie wymogów technicznych opisanych w części III.
- płatność on-line (ust. 1 pkt b) W przypadku dokonywania przelewu PayU S.A. Klient zostaje automatycznie przekierowany na stronę właściwego banku, zaś płatność zostaje zabezpieczona zgodnie z systemem zabezpieczeń stosowanym przez ten bank.
VIII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Dane osobowe Klienta, który założył Konto na Stronie lub złożył Zamówienie, przetwarzane są w zakresie niezbędnym dla utrzymania Konta lub wykonania Transakcji, zgodnie z art. 18 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Administratorem danych osobowych jest Spółka, która przetwarza je na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ) (Dz. Urz. UE L 119 Nr 1 z 2016 r.) (dalej RODO)
- Administratorem danych osobowych przekazywanych w trakcie składania zamówienia lub rejestracji konta na stronie www.solmar-shop.pl jest Spółka SM Euro Group Sp. z o.o. Klient może kontaktować się w sprawach związanych z ochroną Danych Osobowych:
- listownie, na adres: SOLMAR SM Euro Group Sp. z o.o., Inspektor Ochrony Danych Osobowych, ul. Serwituty 23, 02-233 Warszawa;
- mailowo, (adresy dostępne w zakładce kontakt)
- realizacji zakupów za pośrednictwem sklepu internetowego na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) (realizacja umowy) i c) (obowiązek prawny) RODO;
- dochodzenia roszczeń, podejmowania działań o charakterze windykacyjnym na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) (obowiązek prawny) i f) (prawnie uzasadniony interes - dochodzenie roszczeń, podejmowanie działań o charakterze windykacyjnym) RODO;
- marketingu bezpośredniego (wysyłania informacji handlowych) na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) (prawnie uzasadniony interes-wysyłanie informacji handlowych) RODO – (w przypadku zapisania się do usługi newsletter);
- doradcy prawni oraz firmy windykacyjne;
- podmioty świadczące na rzecz Spółki usługi informatyczne (IT)
- podmioty, z których usług Spółka korzysta przy ich przetwarzaniu, w tym agencje marketingowe i reklamowe (wysyłania informacji handlowych).
- operatorzy pocztowi oraz firmy kurierskie;
- przez okres realizacji zakupu za pośrednictwem sklepu internetowego,
- do momentu rozstrzygnięcia sporu / rozliczenia stron, z uwzględnieniem właściwych terminów przedawnienia roszczeń – w przypadku przetwarzania danych w celu dochodzenia roszczeń i podejmowania działań o charakterze windykacyjnym;
- do momentu wniesienia przez sprzeciwu – w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie art. art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
- po okresach wskazanych powyżej, przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowanie danych lub przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń. do czasu
- przez okres realizacji zakupu za pośrednictwem sklepu internetowego,
- do momentu rozstrzygnięcia sporu / rozliczenia stron, z uwzględnieniem właściwych terminów przedawnienia roszczeń – w przypadku przetwarzania danych w celu dochodzenia roszczeń i podejmowania działań o charakterze windykacyjnym;
- do momentu wniesienia przez sprzeciwu – w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie art. art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
- po okresach wskazanych powyżej, przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowanie danych lub przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń. do czasu
- prawo dostępu do treści danych;
- prawo do sprostowania treści danych;
- prawo do usunięcia danych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych;
- prawo do przenoszenia danych;
- prawo do wniesienia sprzeciwu;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego;
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem – w przypadku gdy przetwarzanie odbywałoby się na podstawie zgody.
IX. REKLAMACJE
- Spółka ma obowiązek dostarczyć Towary wolne od wad w rozumieniu art. 556¹ Kodeksu cywilnego. Na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego dotyczących rękojmi za wady oraz określonych poniżej Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorcą działającym na prawach Konsumenta, ma prawo złożenia reklamacji.
- Zgłoszenie reklamacji przez Klienta może, ale nie musi, nastąpić poprzez:
- przesłanie Spółce, pocztą na adres wskazany poniżej, wypełnionego formularza Reklamacji. Formularz jest dostępny pod adresem: kliknij tutaj
- przesłanie Spółce wypełnionego czytelnie formularza reklamacyjnego (stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu) pocztą na adres:
- SOLMAR
- SM Euro Group Sp. z o.o.
- Dział Reklamacji
- ul. Serwituty 23
- 02-233 Warszawa
- (z dopiskiem: „REKLAMACJA”)
- uszkodzeń spowodowanych zwykłym, normalnym zużyciem Towaru,
- uszkodzeń mechanicznych Towaru,
- uszkodzeń spowodowanych nienależytym użytkowaniem Towaru, w szczególności złą konserwacją lub brakiem konserwacji, przemoczeniem, używaniem w sposób niezgodny z przeznaczeniem, lub złym dopasowaniem.
X. ZWROTY TOWARÓW
- Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą działający na prawach konsumenta, który zawarł umowę na odległość, ma prawo odstąpić od dokonanej Transakcji, składając w terminie 14 dni od daty objęcia w posiadanie (tj. odebrania przez niego lub osobę trzecią przez niego upoważnioną) Towaru, będącego przedmiotem Transakcji, stosowne jednoznaczne oświadczenie (na przykład w formie pisma wysłanego pocztą lub pocztą elektroniczną). Dla zachowania powyższego terminu wystarczy, aby przedmiotowe oświadczenie zostało wysłane przez Klienta przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od Transakcji może, ale nie musi być sporządzone przy wykorzystaniu formularza oświadczenia o odstąpieniu od Transakcji („o zwrocie Towaru”) stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu. Jeżeli Klient zdecyduje się wysłać oświadczenie pocztą, powinno być ono skierowane na adres:
- SOLMAR SM Euro Group Sp. z o.o.
- Dział Zwrotów
- ul. Serwituty 23
- 02-233 Warszawa
- braku możliwości wprowadzenia Towaru do sprzedaży jako pełnowartościowego,
- poniesienia kosztów ponownego umieszczenia na Towarze metek i elementów zabezpieczających,
XI. SPOSOBY ROZPATRYWANIA SPORÓW
- Spory pomiędzy Klientem a Spółką, wynikające ze złożonego Zamówienia lub dokonanej Transakcji będą rozpatrywane przez sąd powszechny właściwy zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego.
- Klient będący Konsumentem w rozumieniu kodeksu cywilnego posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym w szczególności uprawniony jest do:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży (ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej t.j. Dz.U. z 2019 r. poz.1668 ze zm.),
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu ze Spółką.
Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Spółką, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
XII. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
- Zakupy przez Przedsiębiorców: Przedsiębiorcy dokonujący zakupów w sklepie internetowym [Nazwa Sklepu] zobowiązani są do podania pełnych i prawdziwych danych firmy, w tym NIP oraz pełnej nazwy przedsiębiorstwa.
- Faktury VAT: Przedsiębiorcy mogą otrzymać fakturę VAT na zakupione produkty. Faktura wystawiana jest na podstawie danych podanych podczas składania zamówienia.
- Reklamacje i Zwroty: Reklamacje i zwroty dokonywane przez przedsiębiorców rozpatrywane są zgodnie z postanowieniami niniejszego regulaminu oraz obowiązującymi przepisami prawa handlowego. W przypadku reklamacji przedsiębiorców, sklep zastrzega sobie prawo do rozpatrywania reklamacji w terminie do 14 dni roboczych od daty jej zgłoszenia.
XIII. REGULAMIN PROMOCJI W SKLEPIE INTERNETOWYM
Warunki uczestnictwa
Promocje są ważne przez okres określony w ich opisie na stronie internetowej sklepu.
Aby skorzystać z promocji, uczestnik musi spełnić warunki określone w opisie danej promocji, np. minimalna wartość zamówienia, zakup określonych produktów, użycie kodu rabatowego itp.
Promocje nie łączą się z innymi promocjami, rabatami ani kodami rabatowymi, chyba że opis danej promocji stanowi inaczej.
Zasady korzystania z promocji
Rabaty wynikające z promocji zostaną automatycznie naliczone w koszyku zakupowym po spełnieniu warunków promocji.
W przypadku promocji z kodem rabatowym, uczestnik musi wprowadzić kod w odpowiednim polu podczas składania zamówienia.
Rabaty nie podlegają wymianie na gotówkę ani inne ekwiwalenty.
Reklamacje i zwroty
W przypadku zwrotu produktów zakupionych w ramach promocji, zwrotowi podlega kwota faktycznie zapłacona przez uczestnika, z uwzględnieniem udzielonego rabatu.
Reklamacje dotyczące przebiegu promocji można składać na adres e-mail: info@solmar-shop.pl
XIV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Wszelkie Transakcje dokonywane są między Klientem a Spółką.
- Zaleca się, by Klient dokładnie obejrzał przesyłkę bezpośrednio po jej doręczeniu, przed potwierdzeniem jej odbioru Doręczycielowi, w celu ustalenia ewentualnych uszkodzeń mechanicznych Towaru (jego opakowania). W przypadku ewentualnych uszkodzeń mechanicznych Towaru (jego opakowania) zaleca się, by Klient zażądał od kuriera doręczającego przesyłkę sporządzenia protokołu oraz by podpisał protokół. W szczególności, gdy opakowanie przesyłki nosi ślady uszkodzenia, wskazane jest by Klient przesyłki nie przyjmował, a o zaistniałej sytuacji niezwłocznie powiadomił Spółkę telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
- Niniejszy regulamin może być zmieniany przez Spółkę w drodze złożonego na Stronie oraz w drodze korespondencji elektronicznej skierowanej do użytkowników Strony posiadających własne Konto na Stronie internetowej oświadczenia o wypowiedzeniu dotychczasowych postanowień regulaminu obejmującego nową treść regulaminu lub jego poszczególnych postanowień. Okres wypowiedzenia (stanowiący jednocześnie termin wejścia w życie nowych postanowień regulaminu) zostanie określony przez Spółkę, jednakże nie będzie on krótszy niż 7 dni od daty złożenia przez Spółkę oświadczenia o wypowiedzeniu, w formie opisanej w zdaniu poprzedzającym. Jakiekolwiek zmiany regulaminu nie odnoszą skutku w stosunku do Transakcji już zainicjowanych poprzez złożenie Zamówienia - każdą Transakcję regulują postanowienia regulaminu obowiązujące w chwili złożenia Zamówienia.